Reklama dzieli się na różne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak też wiele innych, jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie tylko – wchodzi w to oczywiście również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowywanie interaktywnych wersji raportów rocznych
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście ewentualnego konsumenta są bardzo różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niesłychanie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.